با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
در این مطلب سریالی، پرفروشترین هنرمندان موسیقی جهان را به همراه میزان فروش آنها برایتان معرفی کرده ایم.
در این مطلب سریالی، پرفروشترین هنرمندان موسیقی جهان را به همراه میزان فروش آنها برایتان معرفی کرده ایم. در میان همه آنها، الویس پریسلی، بیتلز و مایکل جکسون با اختلاف زیاد از دیگر هنرمندان، پرفروشترین موسیقیدانان و هنرمندان جهان در تمام طول تاریخ هستند. در سال ۲۰۰۶ نام مایکل جکسون به عنوان پُرفروش ترین هنرمند تمام دورانها در کتاب گینس ثبت شد.
اعضای گروه پینک فلوید پس از بیست سال اکتبر 2014 آلبوم تازهای منتشر خواهند کرد.
اعضای گروه پینک فلوید پس از بیست سال اکتبر 2014 آلبوم تازهای منتشر خواهند کرد. طبق این خبر که توسط پالی سامسون، همسر دیوید گیلمور تایید شده نام آلبوم «رودخانهٔ بیانتها» (The Endless River) است و شامل قطعههایی میشود که در اواسط دههی نود توسط گروه نوشته شده و به همین خاطر ریچارد رایت، نوازندهی کیبورد فقید گروه هم در ساخت آنها نقش داشته است. آخرین آلبوم استودیویی پینک فلوید سال 1994 با عنوان «ناقوس جدایی» (The Division Bell) منتشر شد و حالا بیست سال بعد خبر انتشار آلبوم تازهشان آمده است. آنچه در ادامه میآید یک سالشمار است که مهمترین رویدادهای مربوط به گروه طی دو دههٔ گذشته را نشان میدهد.
فاطمه معتمدآریا بیشترین رکوردها را در میان هنرمندان ما دارد؛هم رکورد بیشترین جوایز داخلی و هم بیشترین جوایز خارجی،هم بیشترین فیلمهای توقیفی را دارد و هم بیش از هر بازیگر دیگری، ممنوعالکار شده است و....
ایسنا:فاطمه معتمدآریا بیشترین رکوردها را در میان هنرمندان ما دارد؛هم رکورد بیشترین جوایز داخلی و هم بیشترین جوایز خارجی،هم بیشترین فیلمهای توقیفی را دارد و هم بیش از هر بازیگر دیگری، ممنوعالکار شده است و آن طور که خودش میگوید بیشترین دشنامها را خورده و فحشخورش هم حسابی ملس است!
این بازیگر در چند سال گذشته برای چندمین بار ممنوعالکار شد تا اینکه در یک سال اخیر بار دیگر اجازه کار پیدا کرد و این روزها نیز با بازی در نمایش«ننه دلاور» کار زهرا صبری روی صحنه است.
به انگیزه اجرای این نمایش گفتگویی با این بازیگر دارد که در ادامه میخوانید:
نویسندگان برجسته با قلمی جادویی و تأثیر گذار، خوانندگان خود را مجذوب میکنند، به طوری که عاشقانه روند داستان را دنبال و حتی با شخصیتهای خلق شده زندگی میکنند. این موهبت همان عاملی است که درهای ثروت و موفقیت را به روی آنان میگشاید.
فاز سنگین :نویسندگان برجسته با قلمی جادویی و تأثیر گذار، خوانندگان خود را مجذوب میکنند، به طوری که عاشقانه روند داستان را دنبال و حتی با شخصیتهای خلق شده زندگی میکنند. این موهبت همان عاملی است که درهای ثروت و موفقیت را به روی آنان میگشاید. در این مجال به سراغ گروهی از این نویسندگان شاخص میرویم. در ادامه با زومیت همراه باشید.
نویسندگان شناخته شدهای همچون نورا رابرتز و جی.کی.رولینگ، مدتها پیش از آنکه در مقام نویسنده به شهرت و موفقیت دست یابند، تجربه بارها و بارها رد شدن داستانهایشان از سوی ناشرین مختلف را در کارنامه دارند. رمانهای رمانتیک و عاشقانه نورا رابرتز به کرّات از سوی ناشری مورد پذیرش قرار نگرفت که خود در حال دزدی ادبی از آثار او بود. خالق هری پاتر که اکنون پلههای شهرت و موفقیت را یکی پس از دیگری طی میکند، سالها در مضیقه زندگی میکرد. اولین کتاب از مجموعه کتابهای هری پاتر تحت عنوان "هری پاتر و سنگ جادو" از سوی دوازده ناشر مختلف رد شد، کتابی که بعدها سنگ بنای موفقیت رولینگ را پایه گذاری کرد. در ادامه با ۱۰ نویسنده معروف و ثروتمند جهان آشنا خواهیم شد که با تسخیر قلب میلیونها نفر راه خود به سوی سعادت و ثروت را هموار کردند.
خواننده قطعه «نگو» که در بین طرفداران موسیقی در کشور به خوبی شنیده شد و توانست نام این خواننده را در بین اهالی موسیقی جا بیندازد، پس از انتشار قطعه جدید خود «چشم چشم»، در نخستین گفتگوی خود در باره فعالیت های هنری اش سخن گفت.
ندیم که سابقه زیادی در موسیقی پاپ دارد و از سالها قبل شاهد شاهد پخش ویدئوهایی با حضور او در شبکه های مختلف بوده ایم، یان روزها به شدت درگیر تولید نخستین آلبوم رسمی خود است و همین بهانه ای شد تا با وی گپی بزنیم:
*قطعه «نگو» از آن آثاری بود کهخیلی خوب شنیده شد و پس از کارهایی ویدئویی که داشتی اسم «ندیم» سر زبان ها افتاد. ایده قطعه «چشم چشم» چقدر با نگاهی به اتفاقاتی که برای «مرتضی پاشایی» رخ داد در ذهن تو به وجود آمد؟
ما بعد از «نگو» چند قطعه نظیر «چجوری؟»، «ثانیه ها»، «گذشته ها» و «به عشق دیدنت» و... را منتشر کردیم. از مدتها قبل دوست داشتم «چشم چشم» را بخوانم. همیشه دوست داشتم که چنین کاری منتشر کنم.
مازيار فلاحي در عرصه هنر به خوانندگي بسنده نكرده است. او كه تحصيل كرده مهندسي صنايع است به موازات تحصيل، دوره كارگرداني سينما را پشت سر گذاشته و حتي در اين مسير تجربه كارگرداني دارد.
امروزه تيتراژ و ترانه آن يكي از جذاب ترين و پرطرفدارترين بخش هاي يك سريال تلويزيوني محسوب ميشود و نمي توان كتمان كرد كه خيلي از مجموعه هاي ضعيف به لطف تيتراژ خوب و جذاب از يك خواننده پرطرفدار پر و بال مي گيرند و از زير سايه نديده شدن، خارج مي شوند.
البته اگر بخواهيم دو سويه به اين ماجرا نگاه كنيم، در خواهيم يافت به همان اندازه كه خواننده و ترانه تيتراژ در برد و اقبال يك اثر نمايشي مؤثر است، به همان اندازه و گاه حتي بيشتر صداي يك خواننده روي يك اثر تلويزيوني به شدت شنيده ميشود و به يكباره شناخته شدن خواننده كمك دو چنداني ميكند.
بسياري از خوانندگان چهره اين مرز و بوم، به خصوص در گونه پاپ با سريال هاي تلويزيوني به خصوص آثار مناسبتي توانسته اند ره صدساله را يك شبه طي كنند و با يك اثر قوي در كنار يك سريال، خيلي زود به روح و روان مخاطب رسوخ پيدا كنند. البته بحث ترانه براي تيتراژ از چند منظر قابل طرح است. مي توان به بحث ترانه روي كاغذ و محدوديت ها و مميزي هاي مرتبط با آن پرداخت. مي توان ترانه تيتراژ را از منظر انتخاب خواننده با عنايت به تم قصه سريال و البته نوع مخاطب آن مورد بررسي قرار داد. مي توان سبك و سياق ملودي و نحوه انتخاب آن را گاه بي ربط و گاه مرتبط با قصه به چالش كشيد و از همه مهمتر به بحث روابط نادرست انتخاب خوانندگان براي تيتراژ آثار مختلف تلويزيون با رد و بدل شدن پول هاي زياد پرداخت كه متأسفانه امروز شيوع آن قابل حس است.
انتشار برخی آلبومهای موسیقی در ایران، صبر ایوب و عمر نوح میطلبد. «شیدایی درون» از همین آلبومها است. اثری که خالقش ده سال به پای آن نشست تا در نهایت آلبومش همان گونه که هست و بدون آنکه دستخوش تغییر شود و از زیر تیغ بگذرد، منتشر شود.
انتشار برخی آلبومهای موسیقی در ایران، صبر ایوب و عمر نوح میطلبد. «شیدایی درون» از همین آلبومها است. اثری که خالقش ده سال به پای آن نشست تا در نهایت آلبومش همان گونه که هست و بدون آنکه دستخوش تغییر شود و از زیر تیغ بگذرد، منتشر شود. با سابقهترها او را از نوازندگی اش روی استیج با گروههای نوپای دهه هفتاد و البته حضور در گروه «کاوه یغمایی» میشناسند و میگویند در ایران او اولین کسی است که پس از انقلاب، با گیتار بیس روی استیج رفته است. با «فرشاد رمضانی» که به تازگی دو آلبوم با آهنگسازی کاوه یغمایی و بصیر فقیه نصیری را در یک مجموعه با عنوان «شیدایی درون» منتشر کرده، از آلبومش، راک ایرانی و اوضاع موسیقی ایران حرف زدیم.
شوالیه آواز ایران به مهجوریت آواز ایرانی در این سالها اشاره کرد و گفت: «این روزها جوانانی را میبینیم که کاملاً در خدمت تقلید هستند و البته گناهی هم ندارند، چون چیزی را به آنها یاد ندادهاند که بخواهیم از آنها توقع داشته باشیم. متأسفانه نسل امروز وقیح است و آثار دیگران را سرقت میکند.»
بررسی مسیر آواز ایرانی در چند ساله اخیر، نهتنها به ارائه پاسخی روشن و قطعی درباره کیفیت این هنر نمیانجامد، بلکه جوینده را به مصاف سایهروشنهای حلناشده میکشاند. از انتقاد گاه و بیگاه برخی اساتید به نسل جوان که بگذریم، آخرین انتقاد تند و تیز را یکی از بزرگترین خوانندگان آواز ایرانی به این نسل وارد کرد. ماجرا برمیگردد به مراسم بزرگداشت استاد احمد ابراهیمی که استاد شهرام ناظری برای سخن گفتن از ویژگیهای این مرد بزرگ موسیقی ایران به روی سن حاضر شده بود. در میانه سخنان اما سخنان استاد رنگ و بوی انتقادی به خود گرفتند. انتقاد از چه؟ از آوازخوانان جوانی که تقلید میکنند. استاد انتقادهایی را مطرح کرد که توضیحات بعدیاش در خبرگزاریها و مطبوعات مختلف کشور مشخص کرد آنها را تنها متوجه برخی از آوازخوانان جدید میداند.
شوالیه آواز ایران به مهجوریت آواز ایرانی در این سالها اشاره کرد و گفت: «این روزها جوانانی را میبینیم که کاملاً در خدمت تقلید هستند و البته گناهی هم ندارند، چون چیزی را به آنها یاد ندادهاند که بخواهیم از آنها توقع داشته باشیم. متأسفانه نسل امروز وقیح است و آثار دیگران را سرقت میکند. من این موضوع را به وضوح دیدهام. هر فردی 4 جلسه ردیف موسیقی یاد گرفته و احساس میکند صدایی دارد، طوری خود را در جامعه معرفی میکند که گویی از علیاکبر شهنازی بالاتر و برتر است!» انتقادات صریحی که در آن مراسم بر زبان استاد ناظری جاری شد، خبرنگار «موسیقی ما» را بر آن داشت تا درباره نکات موجود در سخنان او گفتگویی با 5 نفر از جوانان این نسل انجام دهد و از همه آنها پاسخ 4 سوال واحد را جویا شود:
مرداد ماه سال جاری، محمدرضا هدایتی، هنرمند و بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون کشورمان که چند سالی ست در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد، اولین کنسرت رسمی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد برد.
15 مرداد ماه سال جاری، محمدرضا هدایتی، هنرمند و بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون کشورمان که چند سالی ست در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد، اولین کنسرت رسمی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد برد و گلچینی از قطعات منتشر شده را به علاوه قطعاتی جدید، به اجرا در خواهد آورد.
هدایتی در پاسخ به این سؤال که چه چیزی علاقه او را به موسیقی و پرداختن به آن برانگیخته با لحنی مزاح گونه و شیرین گفت: «بعد از بیش از چهار سال فعالیت جدی در این عرصه و با وجود مصاحبه هایی که تا به امروز انجام داده ام و به این سؤال پاسخ داده ام، هنوز این سؤال به تکرار از من پرسیده می شود. من اینگونه برداشت می کنم که کسی پاسخ های مرا پیگیری نکرده است. پس یا به خوبی بین مخاطبان موسیقی شناخته و پذیرفته نشده ام و یا آثار موفقی ارائه نداده ام تا انتظار آنان را برآورده کنم!»
اما اینگونه نیست، استقبال و لحظه شماری مخاطبان برای حضور در کنسرت آینده محمدرضا هدایتی، گواه این موضوع است که جایگاه او در بین هواداران و مخاطبینش به خوبی محفوظ است و ارتباط شایسته ای با آثار ارائه شده اش تا به امروز برقرار شده است. به بهانه برگزاری این کنسرت و برای پیگیری بیشتر از فعالیت های این روزهای هدایتی با او به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.
موسیقی انتفاضه بخشی از یک جنبش هنری را شامل میشود که آهنگسازان، خوانندگان، ترانهسرایان و نوازندگان بسیاری را در سراسر دنیا با مردم فلسطین همگام و همصدا کرده است.
در سالهایی که آغاز نهضت انتفاضه مردم فلسطین علیه اشغالگران اسرائیلی میگذرد، هنرمندانی از سراسر دنیا اعم از سرزمینهای عربی، کشورهای غربی و سایر کشورهای غیرعرب حوزه خاورمیانه اسلحه هنرشان را بردوش خود انداختند و در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستادند و آثار هنری بیشماری در این حوزه خلق کردند.
موسیقی انتفاضه نیز بخشی از این جنبش هنری را شامل میشود که آهنگسازان، خوانندگان، ترانهسرایان و نوازندگان بسیاری را در سراسر دنیا با مردم فلسطین همگام و همصدا کرده است و موجی از سرودهای گوناگون به زبانهای مختلف را در حمایت از فلسطین و قیام انتفاضه بهراه انداخته است.
خوانندگان اروپایی، آسیایی، آمریکایی و سایر نقاط جهان، در کنار موسیقیدانهای عرب حامی فلسطین، همواره بخش عظیمی از کار خود را به ساخت موسیقیها و سرودهای حماسی در حمایت از مردم غزه اختصاص میدهند. موزیسینهای ایرانی نیز سهم درخور توجهی از این آثار تولیدی را به خود اختصاص میدهند.
این ایام که حمله نیروهای اشغالگر به غزه هنرمندان بسیاری را از سراسر دنیا به واکنش واداشته است، با ارائه این گزارش مروری داریم بر مشهورترین آهنگهایی که در حمایت از قیام انتفاضه در ایران ساخته شده است:
هفت ماه است كه پيروز ارجمند به عنوان مدير دفتر موسيقي معاونت هنري مشغول به فعاليت است. آن طور كه ارجمند ميگويد از زمان استقرار او در دفتر موسيقي، اتفاقات خوشي در حوزه موسيقي افتاده است. سريعتر شدن روند صدور مجوز كنسرت و آلبوم، يكي از اين موارد است.
روزنامه آرمان: هفت ماه است كه پيروز ارجمند به عنوان مدير دفتر موسيقي معاونت هنري مشغول به فعاليت است. آن طور كه ارجمند ميگويد از زمان استقرار او در دفتر موسيقي، اتفاقات خوشي در حوزه موسيقي افتاده است. سريعتر شدن روند صدور مجوز كنسرت و آلبوم، يكي از اين موارد است. او ميگويد: صدور مجوز شعر از شش ماه به يكماه و نيم كاهش پيدا كرده است و مجوز اجراي كنسرت در صورت تكمیل بودن مدارك، كمتر از يك هفته صادر ميشود.
مجوز دادن به تعدادي از خوانندگان زير زميني از ديگر اتفاقات خوشي است كه ارجمند به آن اشاره ميكند. با اين همه او ميگويد مواردي از جمله رايزني با برج ميلاد در خصوص اجراي گروههاي پاپ يا ارتباط با ساير نهادها نيازمند صبر و حوصله بيشتري است. او در خصوص مشكلات محمدرضا شجريان ميگويد كه خود آقاي شجريان در مورد ديدگاهها و اعتقادات شخصياش، بايد جوابگو باشد. پيروز ارجمند از آن دسته مديراني است كه در چند ماه حضور خود در دفتر موسيقي معاونت هنري، موافقان و مخالفان بسياري داشته است.
گروههای موسیقی در شاخههای مختلف سنتی، پاپ و تلفیقی مرداد ماه امسال خود را برای اجراهای زنده در تالارهای مختلف پایتخت آماده کردهاند و مردم تهران میتوانند شبهای خود را با حضور در کنسرتها پربارتر کنند.
فاز سنگین :گروههای موسیقایی که اغلب آنها طی ماههای اخیر به تدریج متوجه تکراری شدن کنسرت های خود به لحاظ محتوایی شده اند، در مصاحبههای منتشر شده اخیر خود در رسانهها، علاقهمندان موسیقی را به اجرای یک برنامه متفاوت در کنسرت هایشان نوید دادهاند؛ نویدی که در گذشته نشان داده صرفا برای خالی نبودن عریضه است وگرنه کنسرت همان کنسرت همیشگی و قطعات هم همان قطعات قبلی هستند که فقط و فقط حسی نوستالژیک دارند که مخاطب به بهانه آن وارد تالار اجرای برنامه میشود.
البته مخاطبان موسیقی ایرانی که همواره نشان دادهاند گوش سپردن به محتوا و موسیقی خوب را هیچ گاه به موسیقی بی محتوا اما پرطمطراق ترجیح نمی دهند، شاید راضی تر از طیف مخاطبانی باشند که بیشتر به موسیقی پاپ علاقه مندند چراکه در این ماه بعد از مدت ها انتظار و شنیدن اخبارهای تایید و تکذیب شده، شاهد اجرای زنده آلبوم پرفروش «نه فرشته ام نه شیطان» به آهنگسازی تهمورس پورناظری و همایون شجریان خواهند بود. آلبومی که بدون تردید یکی از تاثیرگذارترین آثار در حوزه موسیقی ایرانی است. آلبومی که قطعه «چرا رفتی» آن را کمتر کسی است که تاکنون نشنیده باشد و از آن لذت نبرد. البته در این میان اجرای زنده گروه اردشیر کامکار به خوانندگی وحید تاج نیز می تواند در فهرست کنسرت هایی که حتما باید از آن دیدن کرد، قرار گیرد. به هر حال آنچه در میان معرفی کنسرت های موسیقی مردادماه امسال می تواند مورد توجه قرار گیرد، چیرگی بی چون و چرای موسیقی ایرانی بر دیگر جریان های موسیقایی است.
ما باور داریم فرهنگساز اصلی و الگوپرداز ابدی در تمام زمانها و مکانها و برای نام انسانها تنها اوست. تنها حضرت دوست است که «یُحیی و یُمیت و یُمیت و یُحیی بیده الخیر و هُوَ علی کلّ شی قَدیر».
ما باور داریم فرهنگساز اصلی و الگوپرداز ابدی در تمام زمانها و مکانها و برای نام انسانها تنها اوست. تنها حضرت دوست است که «یُحیی و یُمیت و یُمیت و یُحیی بیده الخیر و هُوَ علی کلّ شی قَدیر».
این یادداشت بیش از آنکه مربوط به موسیقیسازان باشد، مربوط به زندگیسازان است. شیرزنانی که با لالاییخوانیهای خود فرزندانی غیور تربیت میکنند و برای معرفی مردمانی از کویها و سرایها، که موسیقی مثل خون در رگهایشان و مثل هوا در نفسهایشان جاری است و بدون الحان خوش، زندگی نمیتوانند کرد.
انسان اصیل پارسی، ایرانی مسلمان و هر پارسی پاکنهاد، با موسیقی به جهان چشم میگشاید و با موسیقی چشم از جهان میبندد. اگر در زندگی شهرنشینی جدید ما به خاطر آفات برخاسته از نوع زندگی تقلیدی از غرب، آوها و نواها فراموش شدهاند؛ در عوض، در بیشتر روستاها و شهرستانهای کوچک این سرزمین بزرگ، باقی مانده آن رود خروشان فرهنگ، هنوز در بستر جویباری نرم و زلال جاری است و صحنه نخستین جشنواره پژوهشی موسیقی زنان، جامی است لبالب از آن نهر روان.